Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dziś pojedzie tędy tramwaj

Michał Sitarek
Po 22 latach przerwy powraca komunikacja tramwajowa do dworca PKP. Ma być szybko i wygodnie, ale część pasażerów będzie musiała przyzwyczaić się do przesiadek.

Po 22 latach przerwy powraca komunikacja tramwajowa do dworca PKP. Ma być szybko i wygodnie, ale część pasażerów będzie musiała przyzwyczaić się do przesiadek.

Na ul. Naruszewicza - przy moście - o godzinie 10 rozpocznie się uroczyste otwarcie nowego torowiska. Najbardziej atrakcyjnie zapowiada się przejazd dwóch zabytkowych składów, złożonych z wagonów „Herbrand” oraz „eNek”. Towarzyszyć ma im niskopodłogowy tramwaj PESY. <!** reklama>

Jeden z „Herbrandów” to odrestaurowany w tym roku pojazd z 1896 roku. - Ten tabor po godzinie 12 zacznie obsługiwać specjalną linię D. Specjalny tramwaj przez najbliższe dwa dni kursować będzie między Babią Wsią a pętlą na Rycerskiej zupełnie za darmo. Po zmroku warto wybrać się na most, który dzięki iluminacji zmienia barwę i jest pierwszą podwieszaną konstrukcją tramwajową w Polsce - mówi rzecznik ZDMiKP Krzysztof Kosiedowski.

To dopiero początek

Prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski zapowiada, że na otwarciu tej linii, a później torowiska do Fordonu, rozbudowa sieci tramwajowej w mieście się nie skończy. Przy kolejnym rozdaniu środków unijnych na lata 2014-2020 miasto powalczy o pieniądze na tramwaj na Kujawskiej i Solskiego.

Otwarcie jednej linii do dworca spowoduje prawdziwą rewolucję w komunikacji. Poprawi się dojazd do dworca PKP i Śródmieścia z górnego tarasu i Fordonu. Do dworca dojedziemy tramwajami nr 3 i 5. Poza tym połączone zostaną linie nr 54 (na Piaski) i 62 (na Błonie). Pojazdy tej pierwszej mają kursować częściej, podobnie jak nr. 56 (wzdłuż Nakielskiej). Są jednak też tacy, którzy na zmianach stracą. - Pasażerowie z Fordonu nie będą już mogli liczyć na wygodne połączenia z Wilczakiem i ul. Gdańską - mówi nam radny Piotr Król. - W drodze z Piasków i Jachcic do centrum konieczna będzie też przesiadka - dodaje. Mimo problemów, radny uważa, że budowa nowego mostu z torowiskiem przez Brdę była dobrym pomysłem. To, czy nowy układ linii się sprawdzi, będzie można ocenić rzetelnie za kilka tygodni.

- Słuchamy uwag pasażerów, ale pokrywanie się tras autobusowych i tramwajowych nie ma sensu - mówi natomiast Krzysztof Kosiedowski.

Rozkłady opublikujemy

W połowie grudnia, gdy skończy się remont Gdańskiej, pasażerowie muszą przygotować się na kolejne zmiany. Wówczas linie nr 1 i 2 skierowane zostaną do Lasu Gdańskiego, a nr 4 i 6 na Bielawy. Tymczasem my już w sobotę opublikujemy najnowsze rozkłady linii tramwajowych w „Expressie”.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!