Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Droga S-5 ma być gotowa za 4 lata

Marek Wojciekiewicz
W Zbrachlinie powstanie węzeł na skrzyżowaniu drogi ekspresowej S-5 z drogą wojewódzką i drogą powiatową
W Zbrachlinie powstanie węzeł na skrzyżowaniu drogi ekspresowej S-5 z drogą wojewódzką i drogą powiatową Marek Wojciekiewicz
Czy tak zwane drogi serwisowe ułatwią życie mieszkańców wsi położonych z dala od węzłów drogowych umożliwiających wjazd i zjazd z S-5?.

Droga ekspresowa S-5 swój początek będzie miała przy węźle autostradowym w Nowych Marzach. Obecna droga krajowa nr 91, wiodąca z tego miejsca w kierunku Świecia i dalej Bydgoszczy, przekwalifikowana będzie w czteropasmową S-5.

Dodatkowe fundusze

Prace mają nabrać tempa po tym, jak przeznaczono dodatkowe pieniądze na budowę „piątki” na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Powstanie 74 km drogi z Nowych Marz, gdzie jest połączenie z autostradą A1 do Trójmiasta, do Bydgoszczy.

Wjazd na S-5 będzie możliwy tylko w miejscach gdzie ulokowane będą węzły drogowe. To właśnie ich rozmieszczenie budzi najwięcej emocji. Wiadomo, że w powiecie świeckim będą funkcjonowały węzły w Sartowicach (nowy), w Morsku, Przechowie i w Dworzysku (węzły już istniejące). W Morsku zostanie przeprowadzona tylko korekta łącznic tego węzła w miejscu włączenia go do projektowanej drogi ekspresowej.

Wiadukt nad „piątką”

- W Zbrachlinie powstanie węzeł na skrzyżowaniu drogi ekspresowej S-5 z drogą wojewódzką nr 248 i drogą powiatową - informuje Tomasz Okoński, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy. - W Niewieścinie nie przewiduje się węzła, tylko budowę wiaduktu drogowego nad trasą S-5 w ciągu drogi gminnej i na przedłużeniu drogi powiatowej.

Wzdłuż „piątki” zaprojektowano drogi serwisowe w celu zapewnienia dojazdu do gruntów i nieruchomości oraz w celu powiązania istniejącej sieci dróg innej kategorii.

Założono, że parametry techniczne projektowanych dróg serwisowych, łączących istniejące trasy ruchu lokalnego, nie będą gorsze od parametrów traktów już istniejących. I tak, na przykład, drogi serwisowe zapewniające ciągłość komunikacji lokalnej i powiązanie dróg powiatowych oraz gminnych według projektu mają mieć 6 metrów szerokości i metrowe pobocza gruntowe. Dokładny harmonogram prac będzie znany już po ogłoszeniu przetargu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!