Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czas zająć się Grunwaldzką. Przebudowa skrzyżowania skróci korki na ul. Kolbego

Sławimir Bobbe
Według drogowców, dwa pasy do skrętu w lewo z ulicy Kolbego w Grunwaldzką zdecydowanie poprawią przepustowość skrzyżowania
Według drogowców, dwa pasy do skrętu w lewo z ulicy Kolbego w Grunwaldzką zdecydowanie poprawią przepustowość skrzyżowania Tomasz Czachorowski
Bydgoszczanie zgłosili wiele uwag do projektu przebudowy ulicy Grunwaldzkiej. Za trzy lata będzie to główna arteria, łącząca miasto z trasą S5.

W przyszłym roku, kosztem 140 mln zł, zacznie się przebudowa ul. Grunwaldzkiej. Nie będzie nad nią kładek dla pieszych ani turbinowego ronda przy ul. Kolbego, nie będzie też buspasa od ul. Flisackiej. Tak zdecydowali mieszkańcy w konsultacjach społecznych.
[break]

Projekt przewiduje budowę dwóch jezdni jednokierunkowych (po dwa pasy ruchu w obu kierunkach na całym odcinku). Dodatkowo na odcinku od ul. Skośnej do ul. Flisackiej w kierunku centrum miasta projektowany jest trzeci tzw. buspas dla autobusów komunikacji publicznej. W związku z rozbudową jezdni konieczna jest również modernizacja wszystkich skrzyżowań z ulicami poprzecznymi. Przebudowane zostaną między innymi fragmenty ulic: Czaplej, Łowiskowej, Zimorodkowej, Wroniej, Perliczej, Skośnej, Kolbego, Papuziej, Przejście, Filtrowej, Okopowej, Zielonej, Flisackiej i Wyrzyskiej. W wybranych lokalizacjach powstaną drogi serwisowe, równoległe do ulicy Grunwaldzkiej.

Kładek nie będzie

Projekt zakłada też budowę nowych przystanków autobusowych, chodników, dróg dla rowerów, przebudowę mostu na strudze Flis oraz budowę ekranów akustycznych w rejonie zabudowy mieszkaniowej osiedli Osowa Góra i Czyżkówko. - Jednym z najważniejszych wyników konsultacji jest rezygnacja z budowy kładek dla pieszych w rejonie ul. Kukułczej, Kolbego, Filtrowej, Flisackiej. Promienie łuków w przypadku zjazdów do dużych firm będą pozwalały na wykonywanie manewrów dużym pojazdom ciężarowym. Projektanci w miarę możliwości uwzględnią też uwagi dotyczące zminimalizowania wykupów posesji, tak by uniknąć kosztownej wymiany ogrodzeń. - Zgodnie z uwagami środowisk rowerzystów, wszystkie przejazdy dla rowerów będą wyznaczone na czerwonym tle i zostaną wykonane w technologii grubowarstwowej - informują urzędnicy ratusza.

Z Osowej Góry szybciej do centrum

Jak zaznaczali projektanci, dwa pasy do skrętu w lewo z ulicy Kolbego w Grunwaldzką zdecydowanie poprawią przepustowość skrzyżowania. Długość kolejek przed światłami nie powinna przekraczać na Kolbego 60 metrów. Od Osowej Góry do ul. Flisackiej poprowadzony zostanie buspas. I tu się urwie, bo przy różnych oczekiwaniach mieszkańców Czyżkówka projektanci nie zdecydowali się na budowę buspasa od ul. Flisackiej do węzła zachodniego. Akceptację zyskał wniosek o utwardzenie ul. Wyrzyskiej na odcinku od Filtrowej w kierunku zachodnim. Progi zwalniające na jezdniach serwisowych będą natomiast umożliwiały swobodny przejazd jednośladom.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!