Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowlańcy wbijają już pale, a niebawem wyleją płytę pod budowę nowego dworca PKP w Bydgoszczy

Tomasz Zieliński
Zaczyna się kolejny etap budowy nowego dworca. Prace idą zgodnie z planem. W związku z remontem mieniła się organizacja ruchu na stacji. Budowlańcy zabezpieczyli też tunel pocztowy.

Całość prac przy nowym bydgoskim dworcu PKP będzie kosztowała ok. 197 mln zł. Przedsięwzięcie jest współfinansowane ze środków unijnych, w ramach Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”. Mimo krótkiego terminu - zaledwie półtora roku - dworzec musi zostać oddany do użytku do końca 2015 roku.
[break]

Wrócą wieżyczki

- Sam już nie wiem, czy pogoda nam pomaga czy przeszkadza
- żartuje Bartłomiej Muszyński, menedżer projektu budowy dworca w spółce Budimex SA, która jest liderem konsorcjum realizującego inwestycję. - Mówiąc poważnie, opadów nie ma zbyt wiele, dni są długie i prace idą nam bardzo sprawnie.
Gruz z rozbiórki starego budynku dworcowego został już wywieziony, teraz na placu budowy pracują palownice. Powstają cztery słupy, na których oparta będzie część budynku dworca nad planowanym prześwitem. Ekipy wykonawców kończą też prace zabezpieczające przy peronach, budując specjalne ścianki. Trwają roboty wykopowe, przygotowujące plac budowy pod wylanie płyty fundamentowej. Nowy dworzec stanie właśnie na niej.
- Toczą się intensywne prace przy renowacji dworca wyspowego - dodaje Bartłomiej Muszyński. - Zaczęliśmy od skuwania starych tynków z zewnątrz budynku, teraz demontujemy dach. Później czekają nas m.in. prace instalacyjne wewnątrz dworca wyspowego. Przypomnę, że nowy dach, który położymy, odzyska m.in. charakterystyczne wieżyczki zegarowe, znane ze starych fotografii.

Tunel już bezpieczny

Obsługa podróżnych cały czas odbywa się w przygotowanym na czas prac budowalnych dworcu tymczasowym. Od wczoraj - o czym już informowaliśmy - zmieni się organizacja ruchu pieszego na terenie obiektu. Aby zminimalizować ewentualne utrudnienia dla podróżnych, PKP SA przygotowała specjalne mapki oraz oznakowania.
W najważniejszych punktach umieszczono tablice informacyjne, pokazujące drogę z dworca tymczasowego na perony. Podczas wzmożonego ruchu pomocą będą służyć mobilni informatorzy. Ponadto podróżnym będą rozdawane plany komunikacji.
Zamknięty został peron II, a przywrócono do użytku część peronu I. Dodatkowo zamknięto część tunelu, prowadzącą z III na II peron. Dostęp do peronów umożliwia tunel pocztowy, do którego wejście znajduje się zaraz za budynkiem poczty. Wyjątek stanowi przywrócony do użytku peron I, do którego dojść można przez dworzec tymczasowy. Wyjście z tunelu pocztowego prowadzi na peron III i IV. Do peronu V można dość dotychczasowym tunelem.
Tunel pocztowy, po perturbacjach związanych z ulewami na początku lipca, został odpowiednio zabezpieczony. W posadzkach wykonano odpływy, a nieszczelny dach, z którego lało się na głowy przechodzących m.in. przez stare luksfery, zabezpieczony.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera