Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

NFZ - po sygnałach od pacjentów - sprawdza, czy można się dodzwonić do rejestracji w przychodniach

Małgorzata Pieczyńska
Małgorzata Pieczyńska
- Rejestracja telefoniczna to fikcja - twierdzą bydgoszczanie. Dlatego ogromna większość z nich ustawia się w długich kolejkach, często zanim jeszcze przychodnie zostaną otwarte. Na zdjęciu kolejki w „Bizielu”
- Rejestracja telefoniczna to fikcja - twierdzą bydgoszczanie. Dlatego ogromna większość z nich ustawia się w długich kolejkach, często zanim jeszcze przychodnie zostaną otwarte. Na zdjęciu kolejki w „Bizielu” Dariusz Bloch
Pacjenci niektórych bydgoskich przychodni skarżą się, że muszą czekać w kolejkach, aby umówić się na wizytę do lekarza, bo do rejestracji trudno się dodzwonić. NFZ twierdzi, że na bieżąco monitoruje sytuację.

Postanowiliśmy na własnej skórze przekonać się, czy rejestracja przez telefon przebiega sprawnie. Dodzwonienie się do poradni w szpitalu „Jurasza” graniczy z cudem. Próbuję do Przychodni Gdańskiej. Numer zajęty. Po 40 minutach w końcu się udaje.

- Pracujemy od godziny 7 - mówi pani rejestratorka. - Bywają dni, że są kolejki. Najpierw zapisujemy pacjentów, którzy stawili się osobiście, a następnie odbieramy telefony. Jest szansa, aby umówić się na wizytę do lekarza jeszcze tego samego dnia. Jeśli ktoś pracuje, to zapisujemy też na terminy. Czas oczekiwania nie jest długi - dodaje.
[break]
Dzwonię do Przychodni Łomżyńskiej. Numer zajęty, ale automatyczna sekretarka informuje mnie o możliwości rejestracji on-line pod adresem www.lomzynska.com.pl. Po czym słyszę w słuchawce: „Czas oczekiwania jest zbyt długi. Prosimy zadzwonić za 15 minut”. Po kwadransie próbuję ponownie. Sytuacja się powtarza.

Podobne problemy mają też mieszkańcy województwa pomorskiego. Tam pacjenci także skarżyli się, że czekają w kolejkach do rejestracji, bo nie można dodzwonić się do przychodni. NFZ zachęca pacjentów, aby zgłaszali takie przypadki, a urzędnicy problem sprawdzają... podając się za pacjentów.

- Rejestracja telefoniczna to fikcja. Żeby dostać się do lekarza, zwykle idę pół godziny przed otwarciem przychodni. O ile nie ma wielkiego problemu z umówieniem się na wizytę do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, to w przypadku specjalistów jest duży kłopot - mówi pani Anna, mieszkanka Fordonu.

Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Bydgoszczy twierdzi, że na bieżąco monitoruje sytuację.

- Po sygnałach od pacjentów nasi pracownicy próbowali dodzwonić się do rejestracji wybranych przychodni i rzeczywiście czasami był kłopot - mówi Barbara Nawrocka, rzeczniczka funduszu.

- Każdy sygnał od pacjentów, którzy informują nas o kłopotach z rejestracją telefoniczną u wskazanego świadczeniodawcy, jest sprawdzany. Monitoring rejestracji telefonicznej należy do naszych rutynowych, codziennych działań. W takich sytuacjach kontaktujemy się z przychodniami, do których nie można się dodzwonić, przypominając o konieczności prowadzenia rejestracji telefonicznej w godzinach pracy danej placówki medycznej. Według naszej opinii - w tym roku, w porównaniu z latami poprzednimi możliwość dodzwonienia się do rejestracji w poradniach poprawiła się.
WARTO WIEDZIEĆ
Problemy z rejestracją przez telefon

Masz problem z rejestracją telefoniczną do lekarza? Zdarza się to często? Poinformuj o tym Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ.
Sygnały od pacjentów przyjmowane są w sekcji ds.skarg i wniosków oraz monitorowania list oczekujących pod nr tel.
52 325 29 59 lub 52 325 27 85.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!