Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przesyłki nadane za pośrednictwem Poczty Polskiej będzie można odebrać na stacjach PKN Orlen

Małgorzata Pieczyńska
Małgorzata Pieczyńska
Orlen konkurencją dla paczkomatów?Orlen konkurencją dla paczkomatów? NOWOTORUŃSKA  26
Orlen konkurencją dla paczkomatów?Orlen konkurencją dla paczkomatów? NOWOTORUŃSKA 26 Dariusz Bloch
Od 1 kwietnia przesyłki nadawane przez klientów biznesowych Poczty Polskiej, będzie można odebrać z około 900 stacji paliw PKN Orlen w całym kraju.

Poczta Polska z największą siecią placówek nadawczo-odbiorczych w kraju i operator „Stacja z Paczką” podpisały z PKN Orlen strategiczną umowę. Paczki nadane na Poczcie Polskiej będzie można odebrać na stacjach paliw, należących do firmy PKN Orlen. Dla klientów z sektora e-commerce oznacza to dostęp do przesyłek 7 dni w tygodniu oraz możliwość odebrania e-zakupów w 24 godziny od nadania. Wkrótce usługa będzie również dostępna dla klientów indywidualnych Poczty Polskiej, wysyłających paczki za pośrednictwem aplikacji „Elektroniczny Nadawca” bezpośrednio w placówkach pocztowych. Do końca 2015 roku sieć odbioru przesyłek, nadawanych na Poczcie Polskiej w ramach „Stacji z Paczką”, obejmować będzie łącznie około 1100 stacji paliw Orlen. W I etapie współpracy klienci będą mogli odbierać na stacjach Orlenu przesyłki Kurier48 z terminem doręczenia/wydania 48 godzin. W ciągu roku Poczta Polska udostępni też usługę za pobraniem.
Dzięki strategicznemu partnerstwu Poczta Polska zyska sporą przewagę nad konkurentami z branży kurierskiej pod względem liczby punktów nadawczo-odbiorczych. Już dziś, oprócz dostaw kurierskich, oferuje ona w blisko 4200 placówkach pocztowych usługę „odbiór w punkcie” przesyłki paczkowej lub kurierskiej. Dzięki podpisanej umowie sieć punktów odbioru przesyłek dla e-kupujących poszerzona zostanie o dodatkowych około 900 lokalizacji na stacjach PKN Orlen.
W I etapie sieć będzie obejmowała łącznie ponad 5100 punktów (placówki Poczty Polskiej i stacje paliw Orlen), spośród których niemal 18 proc. będą stanowiły placówki całodobowe.
- Dzięki umowie z operatorem „Stacja z Paczką” chcemy jeszcze mocniej być obecni na rynku e-commerce. Dzisiaj klienci oczekują jak najszerszego wyboru sposobu otrzymania przesyłki - mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. - Dlatego równolegle rozwijamy trzy kanały dostępu do naszych usług. Pierwszy to serwis kurierski, oferujący usługi „door to door” dla klientów indywidualnych i biznesowych. W ramach drugiego skupiamy się na zapewnieniu klientom dostępu do sieci placówek pocztowych wraz z urządzeniami samoobsługowymi. Trzeci segment to możliwość odebrania swoich e-zakupów na stacjach paliw PKN Orlen i docelowo w punktach odbioru - dodaje.
Usługi paczkowo-kurierskie Poczty Polskiej z opcją „odbiór w punkcie” z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością.
- Konsolidacja rynku paczkowo-kurierskiego, jego rozwój i wzrost nie zawsze musi realizować się w drodze przejęć. Atrakcyjną opcją może być też współpraca operatorów, a nie rynkowa rywalizacja - podkreśla Damian Puczyński, prezes zarządu Dazumi, sp. z o.o., operatora „Stacji z Paczką”. - Obiekty PKN Orlen znajdują się przy głównych trasach, drogach osiedlowych czy ścisłych centrach dużych miast. Duża liczebność i równomierna, strategiczna lokalizacja punktów zapewnia klientom „Stacji z paczką” optymalny dostęp do wspólnie realizowanych usług
- dodaje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera