Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miasto zachwalało podziemne przejście, trzeba do pomysłu wrócić - mówi nasz Czytelnik [SONDA]

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
przejście dla pieszych Fochaprzejście dla pieszych Focha
przejście dla pieszych Fochaprzejście dla pieszych Focha Dariusz Bloch
Czy podziemne przejście dla pieszych rozwiązałoby problem zakorkowanej ul. Focha?

Po naszym artykule dotyczącym tworzenia wydzielonego pasa dla komunikacji miejskiej na ul. Focha, odezwali się Czytelnicy, którym pomysł się nie podoba.

- Korki w tym miejscu i tak skutecznie uniemożliwiają normalną jazdę - narzekali.

Inni zauważali, że buspas to rozwiązanie służące nie tylko liczniejszym niż indywidualni kierowcy pasażerom tramwajów, ale również centrum miasta.

Wśród tych głosów pojawiły się jednak i takie, które wskazują, że za korki na Focha odpowiedzialne jest między innymi przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Focha-Gdańska. - Gdyby nie co chwilę zapalające się zielone światło dla pieszych, ruch odbywałby się płynnie, a na Focha nie trzeba byłoby zabierać kierowcom jednego pasa ruchu - uważa nasz Czytelnik.

- Dlaczego miasto nie wróci do pomysłu, który przed laty tak zachwalało, a mianowicie podziemnego przejścia pod Focha, które wychodziłoby na placu Teatralnym? - zastanawia się bydgoszczanin.

Okazuje się jednak, że to co było dobre kilkanaście lat temu, teraz tak dobre już nie jest. - Owszem, taki pomysł pojawił się przed wieloma laty. Był to pomysł, który znalazł odzwierciedlenie w planie miejscowym dla kwartału miasta zamkniętego ulicami Gdańską, Warmińskiego, Focha i Dworcową - przyznaje Anna Rembowicz-Dziekciowska, dyrektor Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Bydgoszczy. Plan zakłada stworzenie ciągu pieszego z przejściem podziemnym. To było jednak kilkanaście lat temu, w tym czasie których plan stał się - przynajmniej w tym wypadku - mocno nieaktualny.

- Uzbrojenie tego terenu jest tak gęste, że przejście takie - choć możliwe do wykonania pod względem technicznym - byłoby niezwykle kosztowne. W takim sytuacjach trzeba brać pod uwagę sens ekonomiczny przedsięwzięcia, a tego tutaj brakuje.

Znacznie lepiej wyciszać ruch na Focha, na przykład rozwijając trasę W-Z i kierując ruch na ulicę Kamienną. Poza tym w miastach obecnie niechętnie stosuje się przejścia podziemne, ludzie ich po prostu nie lubią - podkreśla dyrektor MPU.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!