Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rallysprint Poland Team kończy sezon. Przed rajdowcami ostatnia prosta [ZDJĘCIA, WIDEO]

nadesłane
nadesłane
Rallysprint Poland Team ma za sobą sześć rund walki o puchar rajdowy SCHOTTER CUP. Jak ekipie rajdowców minął sezon? Przeczytajcie i zobaczcie w materiałach wideo.

Powoli kończymy sezon 2016 w którym zawodnicy Rallysprint Poland Team walczą o zwycięstwo w niemieckim pucharze rajdowym SCHOTTER CUP.
Zobacz galerię: Tak jeżdżą rajdowcy Rallysprint Poland Team
Za nami 6 rund w których startowali:

PRZECZYTAJ:W niedzielę rusza z Bydgoszczy Złombol 2016 [ZDJĘCIA]

1. Maciej Figel (Automobilklub Bydgoski)/Jacek Kociszewski (Automobilklub Bydgoski) samochodem BMW E30 318is klasa H14,
2. Dawid Struensee (Automobilklub Bydgoski)/Tomasz Borko samochodem BMW E36 318ti klasa H14,
3. Łukasz Sawicki (Automobilklub Bydgoski)/Łukasz Szterleja samochodem BMW E36 318is klasa H14,
Rozpoczynając sezon zespół ustalił jedną słuszną taktykę – od początku do końca atakujemy i walczymy o jak najlepsze miejsce w całym sezonie.

I runda to 53 ADMV-Rallye Lutherstadt Wittenberg który odbył się 5 marca.

Niestety dwie załogi RSPT startujące w zawodach nie zameldowały się na mecie – Maciej z Jackiem dość niespotykaną decyzją sędziów, po pozytywnym przejściu badania technicznego i dopuszczenia ich do objazdu trasy kilkanaście minut przed startem dostają informację że z powodów technicznych sędziowie nie dopuszczają ich do startu…

Załoga oraz cały team bardzo mocno przeżyli tą niezrozumiałą decyzję ale pozostało im trzymać kciuki za dobry występ Dawida z Tomkiem.

Przez cały dzień Dawid utrzymywał wysokie tempo i startując do ostatniego odcinka zajmował 3 miejsce w swojej klasie.

Po kilku minutach od startu do OES-u przyszła wiadomość że silnik w aucie Dawida odmówił posłuszeństwa i chłopacy stoją niecałe 2 km po starcie… Pozostało nam szybko otrząsnąć się i zapomnieć ten falstart i rozpocząć przygotowania do kolejnego startu.

II runda rozpoczęła się 23 kwietnia. 46 ADAC-Rolland Rallye w okolicach miejscowości Nordhausen – trasy znaliśmy z poprzedniego sezonu więc wiedzieliśmy jak przygotować auto i czego się spodziewać. Jedyną niepewną decyzją był wybór opon – kierowcy wiedząc że trasa rajdu to 50 % szuter i 50 % asfalt więc wybrali semi slicki.

Wybór był na tyle dobry że po kilku przygodach i krzywdzącym Macieja i Jacka nadaniu „sprawiedliwego czasu sportowego” na jednym z zatrzymanych odcinków oboje kierowcy dojechali do mety i zajęli Dawid (jadący tym razem z Michałem Jucewiczem) drugie a Maciej z Jackiem trzecie miejsce w klasie H14.

Osiągnięty wynik napawał optymistycznie przed kolejną rundą która miała się odbyć bardzo daleko od domu – blisko Monachium.

III runda 15. Emmersdorfer ADAC-Baron-von-Aretin-Rallye bazę miał w miejscowości Aldersbach. Nowe trasy a dodatkowo mocno padający deszcz sugerowały że będzie to ciężki rajd I tak też było.

Jadąc w większości odcinków w lasach i po błocie, wjeżdżając w ogromne kałuże i mając bardzo blisko drogi drzewa kierowcy musieli bardzo precyzyjnie szukać drogi i pokonywać zakręty.

Na szczęście także tym razem dwie załogi zameldowały się na mecie i na podium – Maciej z Jackiem drugie miesce a Dawid z Michałem trzecie w klasie H14.

IV runda (2 lipca) to dosyć specyficzne jak na rajdy miejsce bo największy w Europie tor szutrowy w miejscowości Teterow. Zespół po raz pierwszy w sezonie wystartował w pełnym składzie trzech aut. Bergring w Teterow nazywany jest małą Finlandią – bardzo szerokie drogi, długie i szybkie zakręty…

To miejsce dla zawodników którzy lubią trzymać gaz i jechać na limicie.

Dodatkowo dla tysięcy kibiców zgromadzonych przy trasie niewątpliwą atrakcją były wysokie i długie skoki rajdówek co widać na zdjęciach i materiałach video. Maciej z Jackiem po raz pierwszy w sezonie stanęli na najwyższym stopniu podium zajmując pierwsze miejsce, Dawid z Tomkiem drugie miejsce a Łukasz w debiucie zajął czwartą lokatę w klasie H14.

V runda to znowu daleka podróż i impreza w malowniczej Bawarii - 21. ADAC-Autohaus-Paul-Ostbayern-Rallye, którego baza zlokalizowana została w Pasawie. To również nowe trasy i kolejna nowość – odcinki zlokalizowane w żwirowni, wysokie podjazdy, wąskie zakręty i miejscami dosyć kopne podłoże.

Ponownie zespół wystartował w pełnym składzie trzech aut i po zaciętej całodniowej walce Rllysprint Poland Team zajął całe podium klasy H14 – zwyciężyli Maciej z Jackiem, drugie miejsce zajęli Łukasz z Mateuszem Podrazą a trzecie Dawid z Tomkiem. Dla zespołu był to ogromny sukces, który został również zauważony przez niemieckie miedia, które w magazynie Rallye Magazine napisały o sensacyjnej jeździe polskiego zespołu.

VI runda odbyła się 27 sierpnia w okolicach miejscowości Wedemark blisko Hanoweru i był to 14. ADMV-Janinas Wedemark-Rallye.

Bardzo długie odcinki oraz wykańczający upał powodowały, że zawody stały się jeszcze trudniejsze niż były. Pogoda oraz bardzo trudna nawierzchnia, a dodatkowo wszechobecny kurz wymagały od załóg rajdowych maksymalnej koncentracji przez cały dzień. Dodatkowo najdłuższy tego dnia odcinek – jechany dwa razy 15 kilometrowy oes zlokalizowano częściowo w kopalni żwiru i jego nawierzchnia bardzo mocno niszczyła samochody.

O skali trudności zawodów może świadczyć to, że na trasę wyjechało 61 rajdówek a do mety dojechały tylko 34 auta. Po całym dniu jazdy RSPT ponownie był na podium klasy H14 – Maciej z Jackiem zajęli drugie a Dawid z Tomkiem trzecie miejsce.

Przed nami prawie dwa miesiące przerwy – ostatnie zawody odbędą się w okolicy Berlina 12 listopada i tam będziemy walczyć o ostatnie tegoroczne punkty do klasyfikacji sezonu. Na chwilę obecną Maciej z Jackiem są na czwartym a Dawid z Tomkiem na 6 miejscu w klasyfikacji generalnej cyklu więc przy dobrym układzie punktowym będziemy mogli świętować podium całego sezonu.

Na pewno cały team będzie starał się przygotować perfekcyjnie samochody do startu a załogi przejechać jak najszybciej wyznaczone odcinki. W przyszłym sezonie nasze auta przejdą delikatne modyfikacje a zdobyte doświadczenia zostaną wykorzystane przy walce o zwycięstwo w całym sezonie.

Motywacji dodają nam zawodnicy z którymi ścigamy się o ułamki sekund na oes-ach – oprócz wielu szybkich kierowców niemieckich (Sebastian Vollak, Mark Muschiol, Jeffrey Wiesner) mamy okazję wygrywać odcinki z Jarim Latvalą – niezwykle szybkim finem, ojcem Jariego Matti Latvali jeżdżącego w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata w zespole VW, czy kolejnym szybkim finem Jaakko Keskinenem.

Zespół tworzą oprócz kierowców koledzy zajmujący się zarówno przygotowaniem technicznym samochodu (Adam Ellert, Marek Paluch), zawieszenia (Adrian Wichuła) czy logistyką (Paweł Pałczynski). Na bazie przyjaźni tworzymy team w którym każdy z nas wie co robić a dodatkowo sprawia nam to wszystkim dużą przyjemność.

Więcej materiałów można znaleźć na naszej stronie internetowej www.polandteam.pl oraz fun page na facebooku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo