Chodzi o przystanki wiedeńskie, które wybudowane zostaną w systemie "Projektuj i buduj" na placu Praw Kobiet i placu Wolności. Łącznie przebudowane zostaną cztery perony tramwajowe (2 pary przystanków).
Przetarg na realizację tego zadania bydgoscy drogowcy ogłosili w połowie lutego br. W środę (13 marca) nastąpiło otwarcie ofert.
Dwie firmy zainteresowane budową przystanków wiedeńskich na ul. Gdańskiej
- W przetargu zgłosiły się dwie firmy - mówi Tomasz Okoński, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komuinikacji Publicznej w Bydgoszczy. - W przypadku przebudowy przystanków tramwajowych przy placu Praw Kobiet (etap I) firma Affabre z Bydgoszczy zaproponowała wykonanie inwestycji za kwotę ponad 961 tys. zł, a firma Strabag z Pruszkowa za ponad 2 mln 151 tys. zł. Z kolei w przypadku przystanków na placu Wolności (etap II), Affabre złożyła ofertę na kwotę ponad 1 mln 292 tys. zł, natomiast Strabag na ponad 2 mln 382 tys. zł.
Na rozstrzygnięcie przetargu trzeba jeszcze poczekać.
- Teraz oferty zostaną dokładnie sprawdzone i po tej analizie zostanie podjęta decyzja i wybrany wykonawca - mówi Tomasz Okoński. - Po wyborze wykonawcy będzie miał on od chwili podpisania umowy 9 miesięcy na wykonanie zamówienia.
Dodajmy, że drogowcy zamierzali przeznaczyć na to zadanie ponad 1 mln 268 tys. zł (1 etap) i ponad 1 mln 490 tys. zł (etap 2).
To kolejne przystanki wiedeńskie, które powstaną na ul. Gdańskiej. W ub. roku na głównej ulicy w centrum miasta oddano do użytku dwa takie perony w pobliżu ul. Chodkiewicza. Oba wyniesione przystanki, zarówno w stronę Lasu Gdańskiego i centrum miasta, zostały nieznacznie przesunięte bliżej ul. Zamoyskiego. Wykonawcą tej inwestycji była wówczas firma Affabre.
Poprawi się bezpieczeństwo drogowe i uspokoi ruch samochodowy
Przypomnijmy, że docelowo ulica Gdańska ma być wyposażona w perony wiedeńskie na odcinku od pl. Teatralnego do ul. Kamiennej. Gotowa koncepcja, która była także przedmiotem konsultacji społecznych, zakłada budowę 13 przystanków wiedeńskich, w tym 12 (6 par) na Gdańskiej. Projektanci zaproponowali też budowę przystanku wiedeńskiego na ul. Jagiellońskiej na skrzyżowaniu z ul. 19 Marca (dla tramwajów jadących w kierunku węzła Garbary).
Wyniesione przystanki poprawiają bezpieczeństwo i ułatwiają podróże osobom z niepełnosprawnościami. Na peronach wiedeńskich poziom podłogi w tramwaju jest prawie taki sam jak wyniesionej jezdni. Rozwiązanie zdecydowanie ułatwia wsiadanie do pojazdów komunikacji miejskiej, ale co najważniejsze poprawia bezpieczeństwo. Wymusza bowiem zredukowanie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez obszar przystanku.
Dodajmy, że pierwszy przystanek wiedeński w Bydgoszczy został oddany do użytku we wrześniu 2019 r. na placu Teatralnym w kierunku ronda Jagiellonów. Po wybudowaniu peronów wiedeńskich przy placu Praw Kobiet i placu Wolności, w Bydgoszczy będzie ich łącznie siedem.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Eleni od trzydziestu lat żyje bez córki. Jej grobu można nawet nie zauważyć
- Kurdej-Szatan wraca do TVP! To już pewne, szykują dla niej coś specjalnego
- Były ukochany Maryli nieźle się urządził! Jasiński mieszka lepiej niż ona! | ZDJĘCIA
- Kaźmierska wróci za kraty? Mecenas Kaszewiak mówi, dlaczego tak się nie stanie