Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ratusz żąda wyjaśnień, dlaczego Bydgoszcz nie znalazła się w reklamie Tour de Pologne

Tomasz Zieliński
Billboard reklamujący Tour de PologneBillboard reklamujący Tour de Pologne
Billboard reklamujący Tour de PologneBillboard reklamujący Tour de Pologne Tomasz Czachorowski
Pół miliona zł kosztowała miasto promocja podczas Tour de Pologne. Niestety, nasze miasto nie pojawiło się w efektownej reklamie wyścigu. -Czekamy na wyjaśnienia organizatora - mówi ratusz.

Tegoroczny 71. już Tour de Pologne rozpocznie się 3 sierpnia. W ciągu tygodnia kolarze odwiedzą m.in. Gdańsk, Bydgoszcz, Toruń, Rzeszów, Katowice i Kraków.
[break]

Reklama w 3D

Tour promowany jest ciekawie zrealizowaną reklamówką. 30-sekundowy spot wykonany w technice 3D prowadzi widza przez trasę touru. Realizowało go 10 grafików. Emisję zaplanowano, m.in., podczas toczącego się właśnie Tour de France. Widownia zgromadzona przy telewizorach w 59 krajach ogląda go od 5 do 27 lipca.

Bydgoszcz, w której zlokalizowana będzie meta pierwszego etapu, zapłaciła za promocję podczas wyścigu 540 tys. złotych. Niestety, okazało się, że w reklamówce naszego miasta nie ma. - Od razu zaczęliśmy wyjaśniać, kto decydował o kształcie spotu reklamującego imprezę - mówi Marta Stachowiak, rzeczniczka prezydenta Bydgoszczy.

- Ustalamy te powody braku konsultacji z Bydgoszczą tej produkcji.

Jedna umowa dla wszystkich

Jak informuje bydgoski ratusz, o treści filmu decydowała firma Lang Team. Więcej szczegółów poznamy w przyszłym tygodniu, po powrocie z urlopu pracownika, odpowiedzialnego za sprawy promocji podczas wyścigu. - Podejmiemy działania oficjalne w celu ustalenia ewentualnych działań rekompensujących - mówi Marta Stachowiak.

- Co ważne, umowa zawarta z firmą Lang Team jest umową standardową. Oznacza to, że wszystkie miasta podpisały ją w takim samym kształcie. Nie zawiera ona szczegółowych zapisów, dotyczących treści spotu reklamowego poza tą, że spot będzie uwzględniał miasta etapowe. To jest zachowane na wyświetlanej w czasie spotu mapie. Nie ma więc mowy o zaniedbaniach ze strony urzędników Urzędu Miasta Bydgoszczy.

Warszawa (meta jednego z etapów, podobnie jak w Bydgoszczy)zapłaciła za promocje 500 tys. złotych. Toruń, za start honorowy -100 tys. zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!