Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czy buspas na ul. Focha to dobry pomysł?

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Ruszają konsultacje społeczne na temat wydzielenia busapasa na Focha i JagiellońskiejTRAMWAJ NA FOCHA
Ruszają konsultacje społeczne na temat wydzielenia busapasa na Focha i JagiellońskiejTRAMWAJ NA FOCHA Dariusz Bloch
W pierwszej połowie lutego ZDMiKP chce przeprowadzić konsultacje w sprawie utworzenia buspasa na ulicy Focha. Wszystko po to, by tramwaje nie stały za autami w korkach.

- Nasz plan to konsekwencja zmian w transporcie publicznym. Ogromne zmiany szykują się w związku z uruchomieniem linii tramwajowej do Fordonu, jak i funkcjonowaniem Inteligentnych Systemów Transportowych. Chcemy, żeby wszystkie te elementy działały synergiczni. Żeby maksymalnie skrócić czas podróży tramwajem, nie może on napotykać przeszkód na ulicy Focha - tłumaczy Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP.

CZYTAJ TEŻ:Czy w związku z uruchomieniem płatnego parkingu pod blankami część miejsc parkingowych w rejonie Starego Rynku powinna zostać zlikwidowana?
[break]

Drogowcy przeprowadzili już badania i symulacje, które przedstawią jako załącznik do projektu. - Już otrzymaliśmy wiele uwag w sprawie Focha. W czasie konsultacji liczymy na szeroki odzew i wiele uwag, które pomogą nam uzupełnić projekt - mówi Krzysztof Kosiedowski.

- Z niecierpliwością czekamy na koncepcję ZDMiKP i na pewno weźmiemy udział w konsultacjach, jesteśmy do nich przygotowani. Jednym z naszych postulatów będzie utworzenie przystanku tramwajowego na Focha, naprzeciw już istniejącego. W czasie remontu Jagiellońskiej funkcjonował tam przystanek tymczasowy i cieszył się dużym zainteresowaniem - uważa Krzysztof Ziętara ze Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego.

- Na wydzielonym pasie zyskałaby komunikacja publiczna, kosztem niewielkiego spadku komfortu jazdy dla samochodów osobowych - uważa Mikołaj Gluszkowski, wiceprzewodniczący Stowarzyszenia Metropolia Bydgoska. - Warto zauważyć, że nawet 10 minut opóźnienia dla tramwaju to sporo, bo powoduje, że komplikuje się cały system przesiadek.

Ulicą Focha nie jeżdżą już miejskie autobusy, porusza się za to komunikacja podmiejska. - Dlatego warto postawić na system przesiadkowy, by te autobusy nie wjeżdżały do centrum. Dobrze funkcjonuje to dla transportu z Osielska (osiedle Leśne) i Białych Błot (pętla Błonie). Autobusy wjeżdżające od strony Koronowa mogłyby mieć pętlę przy ul. Garbary - zauważa Mikołaj Głuszkowski. - Społecznicy podkreślają, że kwestia buspasa to coś więcej niż tylko zapewnienie szybkiego poruszania się komunikacją miejską. To pytanie o rolę śródmieścia Bydgoszczy. Czy ma być tranzytem - tak jak teraz - czy raczej miejscem docelowym, bez większego udziału samochodów. Opowiadam się za tą drugą rolą.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!